توضیح کاخ سفید درباره رفتار عجیب بایدن در دیدار با اسرای آزاد شده-راهبرد معاصر

توضیح کاخ سفید درباره رفتار عجیب بایدن در دیدار با اسرای آزاد شده

در پی رفتار عجیب بایدن پس از بازگشت اسرای آمریکایی از روسیه، کاخ سفید توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۲۹۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، اندرو بیتس، معاون سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از تبادل اسرا برای خوشامدگویی به خدمه، سوار هواپیمای حامل اسرای آزاد شده توسط روسیه شد.

 

براساس گزارش اسپوتنیک، بیتس در پلتفرم ایکس نوشت: بایدن شخصا از خدمه‌ای که این مردان شجاع را به خانواده هایشان بازگرداندند، تشکر کرد. 

 

 افسر سابق اطلاعات نیروی دریایی آمریکا در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت که (بایدن) پس از پیاده شدن اسرا، ناگهان وارد هواپیما شد. او با کنایه افزود: آیا (بایدن) فکر می‌کرد با روسیه معاوضه می‌شود؟

 

پیش از این کلیپی در اینترنت پخش شده بود که نشان می‌داد چگونه رئیس جمهور آمریکا پس از احوالپرسی با اسرای آزاد شده، ناگهان سوار هواپیمای خالی شد و معاون خود کامالا هریس و دیگران را گیج کرد. او پس از چند دقیقه حضور، به بیرون برگشت.

 

بایدن و معاونش، کامالا هریس، جاسوسان آمریکایی را که توسط روسیه با احکام امضا شده توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در ازای آزادی شهروندان روسی که در زندان‌های آمریکا بودند، آزاد شدند، پذیرفتند.

 

دولت ترکیه اعلام کرد که روسیه «ایوان گرشکویچ» روزنامه‌نگار وال‌استریت ژورنال و «پل ویلان» تفنگدار سابق آمریکایی را به عنوان بخشی از مبادله بزرگ زندانیان بین مسکو و غرب آزاد کرده است.

 

شبکه الجزیره نیز به نقل از منابع خود اعلام کرد، معامله بزرگ تبادل زندانیان که با میانجیگری سازمان اطلاعات ملی ترکیه انجام شد مجموعا شامل افرادی از ۷ کشور مختلف، ۲۴ بزرگسال و ۲ کودک است. گفته شده که ۱۰ زندانی از جمله دو کودک به روسیه تحویل داده شدند و در عوض ۱۳ زندانی به آلمان و ۳ زندانی به آمریکا منتقل شدند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده